مهمان این هفته کانون دو شنبه ۸ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۷:۳۰ شب به وقت واشنگتن دی سی- بهرام گرامی- موضوع سخنرانی: گل و گیاه در هزار سال شعر فارسی

Bahram Grami/بهرام گرامی

kanoon is inviting you to a scheduled Zoom meeting
Date: Monday, 28 November, 2022 Time: 7:30 PM EST(USA & Canada)
Join Zoom Meeting
https://us02web.zoom.us/j/7032021982?pwd=R1QzdnFBQzdvdzJjY1YvQXFJcXdpUT09
Meeting ID: 703 202 1982

بهرام گرامی (متولّد ۱۳۲۱) تحصیلات ابتدائی و متوسّطه را در زادگاه خود تهران به پایان رسانید. لیسانس مهندسی کشاورزی را از دانشگاه تهران (۱۳۴۳)، فوق لیسانس در اصلاح نباتات و بیماری‌های گیاهی را از دانشگاه آمریکایی بیروت (۱۳۴۹) و دکترا در ژنتیک و علوم گیاهی را از دانشگاه مانی‏توبا (Manitoba) در کانادا (۱۳۵۶) دریافت کرد. با سِمَت کارشناس و محقّق در سازمان تحقیقات کشاورزی ایران (۱۳۴۳ تا ۱۳۵۷) و با سِمَت استادیار در دانشکدۀ کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان (۱۳۵۸ تا ۱۳۶۴) خدمت کرد. تنظیم و ویرایش خلاصۀ نتایج تحقیقات کشاورزی در ایران – از آغاز تا سال ۱۳۵۶ (در پنج جلد) و نیز گردآوری و تدوین فهرست پایان‏ نامه‏ ها، مقاله ‏ها، نشریه‏ ها و کتاب‏های دانشکده‏های کشاورزی ایران – از بدو تأسیس تا سال ۱۳۶۰ از فعالیّت‏های غیرآموزشی وی طی سال‏های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۱ بوده است.
دکتر گرامی پس از عزیمت به آمریکا (۱۳۶۴)، در دانشگاه کالیفرنیا در دیویس (تا ۱۳۷۴) به تحقیق پرداخت و سپس (۱۳۷۷ تا ۱۳۸۲) در دو انجمن علمی شیمی غلّات و بیماری‏های گیاهی در آمریکا به‌عنوان ویراستار علمی خدمت کرد. او به‌عنوان استاد در هنگ‌کنگ، بحرین و چین تدریس و ده‏ها مقاله به انگلیسی و فارسی تألیف کرده است.
سنگ و گُهر در هزار سال شعر فارسی با تشبیهات و استعارات (۱۳۹۴) و گیاهان در قرآن با مقدّمۀ بهاءالدین خرمشاهی (۱۳۹۵) از تألیفات اخیر اوست. وی هم‌اکنون ویراستار مشاور دانشنامۀ ایرانیکا در حوزۀ گل و گیاه است.
پس از انتشار کتاب گل و گیاه ایشان در آلمان، انگلستان، چین، فرانسه، قطر، کانادا و بسیاری از شهرهای ایران و آمریکا در زمینۀ گل و گیاه در شعر فارسی سخنرانی کرده‌اند.